§ 1
Postanowienia ogólne
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania oraz warunki zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.sklep-tapicerski.pl, zwanego dalej „Sklepem”.
Sklep jest prowadzony przez PHUP Antamir sp.j. M. Jeżewski, T. Jurkiewicz, J. Kołkiewicz, A. Zając, z siedzibą w Kielcach, ul. Markowskiego 7, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000073970, NIP 657-02-35-358, REGON 290395090, tel.: (0-41) 368-39-51.
- Dane konta bankowego sklepu:
a) Bank: ING Bank Śląski S.A.
b) Rachunek: 76 1050 1416 1000 0091 4655 9118
c) Dla transakcji międzynarodowych:
d) IBAN: PL76105014161000009146559118
e) Kod BIC (Swift): INGBPLPW Kontakt ze Sklepem jest możliwy poprzez:
a) adres e-mail: sklep@sklep-tapicerski.pl,
b) infolinię: (0-41) 368-39-51 oraz (0-41) 345-21-34.Zdjęcia i opisy produktów prezentowane w Sklepie mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do składania ofert.
Klientem (Kupującym) może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonuje zakupów za pośrednictwem Sklepu, zarówno po rejestracji, jak i bez niej.
Korzystanie ze Sklepu oraz składanie zamówień oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.
§ 2
Zamówienia
Przedmiotem sprzedaży w Sklepie są produkty przedstawione na stronie internetowej sklepu.
Sprzedający zobowiązuje się dostarczyć towary wolne od wad fizycznych i prawnych zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności Kodeksem cywilnym.
Zamówienia można składać przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Zamówienia złożone po godzinie 13:00 w dni robocze, w soboty, niedziele i święta są realizowane w następnym dniu roboczym.
Zamówienia mogą być składane:
a) bez rejestracji — poprzez formularz zamówienia i podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia (imię, nazwisko, adres, numer telefonu), lub
b) po rejestracji i zalogowaniu się do Konta Klienta w Sklepie.Złożenie zamówienia przez Klienta oraz doręczenie potwierdzenia jego przyjęcia przez Sprzedającego stanowi zawarcie umowy sprzedaży.
Sprzedający potwierdzi otrzymanie zamówienia na podany przez Klienta adres e-mail.
W przypadku braku dostępności zamówionych towarów, Klient zostanie poinformowany o przewidywanym terminie realizacji zamówienia lub o możliwości rezygnacji z części zamówienia.
§ 3
Proces składania zamówienia
Aby złożyć zamówienie, Klient powinien:
a) wejść na stronę Sklepu,
b) zapoznać się z ofertą produktów,
c) wybrać produkty i dodać je do koszyka,
d) zatwierdzić zamówienie,
e) wybrać sposób dostawy,
f) wybrać formę płatności,
g) podać dane do wysyłki,
h) zapoznać się z Regulaminem i Polityką Prywatności,
i) zaakceptować Regulamin i wyrazić wymagane zgody,
j) potwierdzić złożenie zamówienia klikając przycisk „Kupuję i płacę”.Zamówienia są realizowane na terytorium Polski oraz krajów Unii Europejskiej.
Sprzedający nie odpowiada za podanie nieprawidłowych lub niepełnych danych przez Klienta. Zamówienia z niekompletnymi danymi nie będą realizowane.
§ 4
Dostawa
Sprzedający realizuje wysyłkę towarów wolnych od wad niezwłocznie po potwierdzeniu zamówienia i wyborze sposobu płatności.
W przypadku braku dostępności towaru, umowa sprzedaży nie zostaje zawarta, a Klient jest informowany o terminie dostępności oraz ma możliwość akceptacji lub rezygnacji z zamówienia.
Towar dostarczany jest za pośrednictwem firmy kurierskiej wybranej przez Sprzedającego.
Istnieje możliwość odbioru osobistego towaru w siedzibie Sprzedającego w godzinach pracy: dni powszednie 8:00–16:00, soboty 8:00–13:00.
Koszty dostawy ponosi Klient i są widoczne podczas składania zamówienia oraz na fakturze VAT.
- Aktualne ceny oraz warunki dostawy dostępne są w zakładce Dostawa na naszej stronie internetowej.
§ 5
Odbiór towaru i odpowiedzialność
Dostawa może nie dojść do skutku w przypadku:
a) podania nieprawdziwych danych przez Klienta,
b) braku kontaktu z Klientem,
c) nie spełnienia warunków składania zamówienia określonych w § 3.Klient powinien przy odbiorze sprawdzić stan towaru. W przypadku uszkodzeń lub braków, Klient ma prawo odmówić przyjęcia towaru i spisać protokół szkody z kurierem.
§ 6
Ceny i płatności
Ceny podane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i wyrażone są w złotych polskich (PLN). Nie zawierają kosztów dostawy, które są podawane oddzielnie.
Cena obowiązuje w chwili złożenia zamówienia.
Klient zobowiązany jest do zapłaty ceny za towar:
a) gotówką przy odbiorze osobistym,
b) gotówką przy odbiorze przesyłki za pobraniem,
c) przedpłatą na konto Sprzedającego (przelew tradycyjny lub online).- Klient może zapłacić za zamówione towary poprzez zewnętrzne systemy płatności internetowych:
- BLIK – obsługiwany przez Polski Standard Płatności sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
- Przelewy24 – obsługiwany przez PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu.
- Aktualne formy płatności dostępne są w zakładce Płatności na naszej stronie internetowej.
§ 7
Prawo odstąpienia od umowy
- Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.), ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów wskazanych w ust. 5 i 7 poniżej, w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od dnia objęcia towaru w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć pisemnie na adres:
- ul. Markowskiego 7, 25-670 Kielce lub drogą elektroniczną na adres e-mail: sklep@sklep-tapicerski.pl
- Jeżeli przed odstąpieniem od umowy Klient zapłacił cenę, Sprzedający zwraca ją niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy wraz z poniesionymi przez Klienta kosztami dostarczenia towaru (poprzez koszty dostarczenia towaru rozumie się koszty jego dostarczenia Klientowi w ramach realizacji zamówienia), przy czym Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Klient ma obowiązek zwrócić towar Sprzedającemu lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedającego do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedający zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
- Klient ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru (w szczególności koszty przesyłki zwracanego towaru), chyba że Sprzedający zgodził się je ponieść lub nie poinformował Klienta o konieczności poniesienia tych kosztów.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadkach wskazanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, w szczególności w odniesieniu do:
- towarów wykonanych według specyfikacji Klienta lub mających wyraźnie osobisty charakter,
- towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do użycia,
- towarów dostarczonych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
§ 8
Reklamacje i gwarancje
- Miejscem składania reklamacji jest siedziba Sprzedającego.
- Wszelkie reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia Sprzedającemu.
- Każdemu Klientowi, który zawarł umowę sprzedaży, w tym Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, przysługuje prawo do reklamacji w przypadku niezgodności towaru z umową.
- Reklamacje należy składać za pośrednictwem adresu e-mail sklep@sklep-tapicerski.pl
- Po przyjęciu zgłoszenia reklamacyjnego przez Sprzedawcę, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą dalszą instrukcję postępowania reklamacyjnego.
- Reklamowany produkt należy dostarczyć do siedziby Sprzedającego, będącej miejscem jego zakupu.
- Zaleca się, aby każdy Klient czytelnie oznaczył przesyłkę reklamacyjną. Sprawny przebieg procedury reklamacyjnej, a w szczególności odbiór przesyłki reklamacyjnej przez Sprzedawcę jest uzależniony od prawidłowego i widocznego oznaczenia przesyłki. Jego brak uniemożliwia identyfikację zgłoszenia reklamacyjnego i znacznie opóźnia rozpatrzenie sprawy.
- Odbiór reklamowanego sprzętu następuje wyłącznie w miejscu i formie w jakiej produkt ten został dostarczony do Sprzedającego.
- Większość produktów oferowanych przez Sprzedawcę jest objęta gwarancją producenta, importera lub sprzedawcy. W przypadku wystawienia przez Gwaranta oświadczenia gwarancyjnego warunki udzielonej gwarancji są określone w karcie gwarancyjnej. Powyższe postanowienie nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień konsumenta wynikających z ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 9
Przetwarzanie danych osobowych
Dane osobowe podawane podczas składania zamówienia lub rejestracji są przetwarzane wyłącznie w celu realizacji zamówienia i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności RODO.
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji umowy sprzedaży.
Dane mogą być przekazywane podmiotom realizującym zamówienie (np. firmom kurierskim).
Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności.
§ 10
Postanowienia końcowe
Regulamin wchodzi w życie z dniem 25 maja 2018 r. i obowiązuje do odwołania.
- Niniejszy Regulamin został zaktualizowany dnia 7 czerwca 2025r.
- Do rozstrzygania sporów wynikłych na tle realizacji niniejszego Regulaminu właściwy jest sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy, tj. sąd w Kielcach.
W sprawach nieuregulowanych Regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.